Daniel Maes, derde jaar student medische beeldvorming aan de HUB-Ehsal in Brussels Belgie. Drie maand en half stage in Mulago Hospital in Kampala, Uganda. (29 december 2009 tot 15 april 2010)

zaterdag 27 februari 2010

Wat nieuws

twee weken Radiotherapie achter de Rug
leuke ervaring, leuke mensen, maar niet zo boeiend als in Belgie

Veel andere leuke dingen gedaan.

gelopen in de morgenden
vandaag voor het eerst gaan zwemmen(sinds Jaren) wegens elektrik kapot thuis en geen zin in een slechte koude douche, dan werd het maar een goede HEEL koude Douche bij het zwembad.
lekkere restaurantjes bezocht
uitgeweest naar Iguana en andere plekken
afscheid genomen van vertrekkende mensen (Nick, nu ben ik de langst verblijvende Edge Houser, maar hoelang nog?)
naar een graduation party geweest van de zus van men vriendin
plannen gemaakt om voor een week of twee te gaan werken in een Hospital in Gulu in het noorden van het land.
Op 60u twee absurde toevallige ontmoetingen met Israeliers gedaan
(daartegenover staat dat ik Franstaligen mis: nog maar twee belgen ontmoet een Liegioise en ne 1200 er Montgomery en nekeer ne koffie gaan drinken met een griekse restaurant uitbaatster die ook graag nog eens wat frans sprak, congolese school is de oorsprong van haar frans)
Stel je voor dat je in een discotheek tegen iemand in het engels zegt dat roken niet goed voor haar is en dat ze in het hebreeuws antwoord en je de huid volscheld, waarna je doodleuk antwoord in het hebreeuws....

Soms wat triestig
soms wat gefrustreerd (op mezelf, op andere Westerlingen of op Ugandezen)
vaak dolgelukkig
vaak moe
vaker wakker dan slapend
vaak hongerig

En nu proberen wat fotootjes up te loaden:


Cobalt room in Radiotherapie (RT) Mulago


Peace for children Africa optreden in Kampala International School (KISU)


Peace for Children Africa


CT in Kampala Hospital(KH) normaal neem ik geen fotos van patienten, maar deze keer maakt ik maar een uitzondering


MRI in Kampala Hospital (KH)



Ik ben een Rugby match van Ben zijn ploeg gaan kijken, leuke ambiance, ook al ken ik niets van de regels :p was gezellig tijdverdrijf voor een zaterdagmiddag(feels like Home)


PartyHarders Crew in Iguana


Het standje van Peace for Children Africa
Wie een souvenir wilt, ik zou graga mijn souvenirs van hen kopen dus bestellingen kunnen geplaatst worden, alles is betaalbaar dus maka je geen zorgen.

1 opmerking:

  1. Qu'est-ce que je lis? T'as une copine??? Raconte, raconte!
    Sinon oui, je veux bien aussi que tu m'envoies un agrandissement de la photo avec les trucs à vendre.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

daniel maes

Mijn foto
brussel - kampala, Belgium

Archief

  • 1 (1)
  • 5 (1)
  • 4 (2)
  • 3 (1)
  • 2 (4)
  • 1 (9)
  • 12 (6)