Daniel Maes, derde jaar student medische beeldvorming aan de HUB-Ehsal in Brussels Belgie. Drie maand en half stage in Mulago Hospital in Kampala, Uganda. (29 december 2009 tot 15 april 2010)

dinsdag 26 januari 2010

allee dan toch maar

Wel ik moet toch af en toe iets laten horen
mijn drie weken op de diensten radiologie zijn afgerond(Assesment center, Uganda Cancer Institute en 2nd Floor, dat is gewoon de algemene dienst radiologie) over het algemeen overal hetzelfde werk. Vooral CXR (=thorax enkel face geen profiel) en af en toe een lumbaale of een cervikale, en daartussen nog wat klein en middelgroot bot. Vooral Osteomyelitis dan. Wat fracturen betreft, heb ik alles gezien: non-union, mal-union, angulation, pseudogewricht,....
Momenteel schrijf ik een verslagje over mijn ervaringen op deze diensten, mijn voornaamste bezorgdheden zijn radiation protection en gewoon algemeen gedrag.(maar dat valt makelijk weg te argu,menteren onder Cultural Differences)
ook wat fotos gemaakt van de diensten radiologie






Dit weekend inderdaad in Kampala gebleven, maar donderdagavond laat gaan eten bij een lokale kennis(Ben) dat werd 3u, vrijdag naar het ziekenhuis, voor de eerste keer heel dicht in contact gekomen met de harheid van het leven en de dood, 's avonds was de laatste avond van Amanda(de op een na enigste persoon die hier langer dan mij is) dus moest ik wel uitgaan, nachtje doorgedaan(omdat ik niet kon slapen) en 's morgens Amanda uitgewuifd en gaan joggen en wat rondgehangen
het werd weer laat en zondag naar Entebbe, naar de Uganda Wildlife Education Center en de Botanical Gardens. Mooi maar vermoeiend.





gisteren voor het eerst naar Kampala Hospital geweest voor mijn stage CT en ik ga er ook MRI bijdoen, want het aantal onderzoeken is redelijk laag
de toestellen zijn redelijk mooi en nieuw, maar enkel de elite kan het zich permiteren Alles is van GE behalve de oude conventionele zaal (Toshiba buis) PACS of netwerken bestaan hier niet... dus alles wordt geprint.

de grote troepen fotos komen op FB maar hier zijn het telkens maar 5 fotos die ik kan uploaden. mijn excuses Jef

en Bram, als we al drie jaar over POP aant zagen zijn omdat het teveel schrijven is moet ge nu niet met dat argument afkomen he :-P

voor de schoolmensen:
Jah ik maak het goed, alles gaat goed, het is warm het is mooi en het is Uganda....
(ah en jah ik neem mijn malaria pilletjes)
ah en ik eet erg goed
(laatste serie fotos voor de dag, vooral voor bezorgde familie)




6 opmerkingen:

  1. ge denkt toch niet dat ge mijn koks- en fotografen-oog om de tuin kunt leiden met plaatjes van uw nieuwjaarsdiner en uw ontbijt van drie weken geleden?

    of eet ge echt met te weinig variatie?

    edm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. alstublieft jef
    ik eet absoluut niet gevarieerd genoeg, maar ik ga nooit beweren dat ik dat in Belgie wel deed...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, dat laatste werd bevestigd toen de meeste mensen in de snackbars van bxl-centrum je heel goed bleken te kennen! ;-)

    Kben blij dat je nog een update hebt vericht!
    Ik tel af! Nog 16 dagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. danny vraag ook niet om te reflecteren é, gewoon even kort vertellen wat je meemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ... maar reflekteren mag natuurlijk ook.

    zo blijven we een beetje bezig!


    edm.

    BeantwoordenVerwijderen

daniel maes

Mijn foto
brussel - kampala, Belgium

Archief

  • 1 (1)
  • 5 (1)
  • 4 (2)
  • 3 (1)
  • 2 (4)
  • 1 (9)
  • 12 (6)