Daniel Maes, derde jaar student medische beeldvorming aan de HUB-Ehsal in Brussels Belgie. Drie maand en half stage in Mulago Hospital in Kampala, Uganda. (29 december 2009 tot 15 april 2010)

woensdag 3 februari 2010

Bjien coer soer le kotees ;-)

Dit weekend naar Queen Elisabeth National Park geweest, en mezelf tegengekomen. Dat is altijd eens fijn.ondertussen begint Edge House er een beetje anders uit te zien, ik werk veel van vroeg tot laat en zie weinig mensen. Al twee dagen tussen2 en 3 gaan slapen en de volgende ochtend gezellig naar het ziekenhuis gegaan. Momenteel staat men hoofd langs geen kanten naar internetten of bloggen….

Ik kan concluderen dat ik een safari geen leuke manier vind om natuur te beleven. Een boot safari is dan weer wel reusachtig gezellig. De fotos heb ik nog niet van men camera gehaald,.. dus daar kan je nog wel eventjes op wachten.
Vogels zijn moeilijk te fotograferen vanuit een rijdend safari voertuig.

De onderzoeken zijn hier niet zo indrukwekkend zoals wat onze zweudse klasgenootje vertelt. Ik wil wel eens graag een tomosynthese van een lumbale wervelzuil zien. hier is men trouwens van mening dat je op een laterale thorax niets kan zien dat je ook niet op de face kan zien, dus de laterale is niet standaard.

maar goed ik heb er nu anderhalve week CT en MRI opzitten in Kampala Hospital en die GE toestellen zijn best wel leuk om mee te werken. Ik ben in dit Kampala Hospital een "volwaardige" medewerker, als ik smorgens toekom kan ik zelf beginnen werken zonder instructies. Als patienten iets vragen weet ik wat te antwoorden.

Maar goed nu moet ik mezelf weer gaan zoeken, ik denk dat ik ergens in een van die gaten in de baan ben blijven steken...

Dit weekend rugby van een lokale vriend (B.) gaan kijken en gaan eten bij een lokale radiographer die me uitnodigde.... (en ik heb geen Chocolade meer om mee te nemen, dat wordt een fles wijn ofzo)

slaapwel

1 opmerking:

  1. Onze kat vindt vogels ook moeilijk ... en dat zelfs bij ontstentenis van een rijdend voertuig.
    Maar vorige week is ze toch met een levende merel in haar bek thuisgekomen; grootste moeite om haar die te doen loslaten, maar het beest is tenslotte weer levend weggevlogen...


    Alsof wij hier geen putten de weg hebben zeker ?

    http://www.deredactie.be/permalink/1.708705

    Op de steenweg Tienen-Diest zijn er ong. twee kilometer in beurtelings verkeer gezet, omdat de rijweg richting Diest totaal onberijdbaar is ...
    Ik kom daar gelukkig meestal enkel op zondag!

    BeantwoordenVerwijderen

daniel maes

Mijn foto
brussel - kampala, Belgium

Archief

  • 1 (1)
  • 5 (1)
  • 4 (2)
  • 3 (1)
  • 2 (4)
  • 1 (9)
  • 12 (6)