Daniel Maes, derde jaar student medische beeldvorming aan de HUB-Ehsal in Brussels Belgie. Drie maand en half stage in Mulago Hospital in Kampala, Uganda. (29 december 2009 tot 15 april 2010)

vrijdag 1 januari 2010

been searching for this inernet cafe for ages....

d0
vlucht verloopt gezellig, lang, leuk stewardesje, nooduitgang zitplaats dus veel beenruimte(ook leuke check-in madam dus) natuurlijk vries vertragingen, en dan nog boorddocumenten die ontbraken, en bijtanken,…. M.a.w. reden te meer voor andere mensen om zich op te winden (wat wil je ook met een mededeling als de volgende: "we are waiting for the receipt of the fuel we just loaded.") Wat de boorddocumenten betreft durf ik te wedden dat een zekere J.J. hier iets mee te maken had, hij wilde zeker zijn dat mijn vlieger absoluut veilig was, heel de lading nog eens gedubbelcheckt.
Bedankt allemaal om in mijn boekje te schrijven, ik zal proberen te voldoen aan al de vragen en wensen, maar ik beloof enkel iets aan F. : 'Pas de betises de ton genre, mais apres 3 jours deja des betises de mon genre…" JouL
Aankomst:rond 23h Entebbe-Kampala 35km klein uurtje rijden door den donker. Mijn extreem vriendelijke chauffeur pikt een eenzame lifter op die 10km door den donker plande te wandellen, en dropt hem veilig bij een hotel. Over vriendelijkheid gesproken. Eventjes later pikt hij nog twee vrienden op.
De autoradio verwelkomt mij met Michael Jackson Liberian Girl. Maar zodanig moe en aanedaan dat ik weinig spraakzaam ben en gewoon uit het raam staaren onder de indruk ben van de donkerte en de vele lichtjes. Ook al reed hij extreem rap, hij bleek heel ervaren en verantwoordelijke chauffeur te zijn.

d1
F! ge had gelijk => 1 theezakje meenemen had mijn redding geweest.
Ik was een wrak, maar probeerde beleefd met iedereen kennis te maken: Wasvrouw D., Poetsvrouw Y., huisgenotes A. en de zweedse wiens naam ik niet kan onthouden… Hollandse T. en nog twee gasten: N. en S., Huis"manager" R. die me ook meeneemt op een eerst tourtje doorheen Wandegeya en naar Kampala om een telefoonkaart, geld te wissellen en boodschappen. Mijn ontbijt was uiteindleijk rond 14h en tegen 20h avondetentje soupje gemaakt en gaan slapen en heerlijk geslapen.

d2
opgestaan met het geluid van duizenden vogels en apen(net als gisteren trouwens), wandelingetje doorheen de lege universiteit(het is nog minstens drie weken Long Break) mooie gebouwen, prachtige vogels en zoveel vlinders en insecten….
It is a beautiful country!!
Susan is me komen ophalen voor een babbeltje, telefoneren lukte niet echt vlot, mijn Engels en mijn telfoon gaan niet goed samen. Langsheen een ander studentenhuis geweest om de prijzen te vergelijken, misschien nog verhuizen, maar ik denk het niet.

Finally wat iedereen zich afvroeg: ik ook: NIEUWJAAR!!!
Natuurlijk allemaal een Happy New Year!!!
We made a huge feest dinner for 10 people students en local friends at our house (EDGE HOUSE). At midnight we just stood outside and huged each other like the usual new year scene. But it was really great to have friends to celebrate new year with. Later we went out Dancing at Iguana (lots of white people, but black prices…) and good music.
Het werd heel laat en zoals alstij op 1 januari ben ik een van de eerste wakker en verveel ik mij al heel de dag.

Besloten om eindelijk eens aan Belgie te laten weten waar ik zit.
Nu nog een internet café vinden en dit ergens op het wereldwijde net smijten.
Mijn adres komen jullie nog wel te weten eenmaal dat ik er zelf achter ben.

5 opmerkingen:

  1. moet ik u dan nog belgische chokolade nazenden ook ?

    edm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. damn.. ik ben al jaloers, tzal nie lang duren voor ik ook terug vertrek.
    HOe ver ist tot bij u? :-)

    gr
    schaapje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. link naar Google Maps met enkele lokaties ten behoeve van het nieuwsgierige lezerspubliek.

    link to Google Maps with relevant locations for the benefit of the reading audience.


    http://maps.google.be/maps/ms?ie=UTF8&msa=0&msid=117004817785503177043.00047c2f25f0bb43dfa5e&ll=0.331863,32.574677&spn=0.033044,0.048666&t=h&z=15

    You may have to copy/paste this full link in your browser URL area.

    edm / 02.02.2010

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey daniel! Alvast een gelukkig nieuwjaar he! Doe da daar goed he! xx

    BeantwoordenVerwijderen

daniel maes

Mijn foto
brussel - kampala, Belgium

Archief

  • 1 (1)
  • 5 (1)
  • 4 (2)
  • 3 (1)
  • 2 (4)
  • 1 (9)
  • 12 (6)